کارلواربا

معرفی کلریدریک اسید 37 درصد

معرفی کلریدریک اسید 37 درصد

کلریدریک اسید 37 درصد با حل کردن کلرید هیدروژن در آب تهیه می‌شود. تولید در مقیاس بزرگ اسیدکلریدریک تقریباً همیشه با تولید در مقیاس صنعتی سایر مواد شیمیایی مانند فرآیند کلرآلکالی که هیدروکسید، هیدروژن و کلر تولید می‌کند، ترکیب می‌شود ارتباط دارد ، که دومی می‌تواند برای تولید اسید هیدروکلریک صنعتی استفاده شود.

کلریدریک اسید 37 درصد در آزمایشگاه چیست؟

کلریدریک اسید 37 درصد آزمایشگاهی یک اسید خورنده است که به‌طور گسترده در آزمایشگاه‌ها و صنایع مختلف استفاده می‌شود. این اسید با نام‌های دیگری مانند اسید موریاتیک و اسانس نمک، کلرید هیدروژن یا اسید کلریدریک شناخته می‌شود.

اسید هیدروکلریک آزمایشگاهی یا کلرید هیدروژن یک اسید معدنی، خورنده و بی‌رنگ است. این اسید بوی شیرینی دارد و یکی از مواد آزمایشگاهی است و از اختلاط کلرید هیدروژن و مخلوط کردن آن با آب ساخته می‌شود.

این ماده به‌راحتی به آب تبدیل می‌شود و هنگامی‌ که خیس یا حل شود، ماده آبی‌ رنگ، قرمز می‌شود. این ماده به دلیل اسیدیته بالا کاربردهای زیادی در صنعت دارد. با توجه به مصرف زیاد اسیدکلریدریک مرکز فروش مواد شیمیایی جهت تأمین آن ایجاد شد. یکی از این مراکز، کارآمد طب نام دارد که سابقه روشن و طولانی در فروش مواد شیمیایی دارد و یکی از پرفروش‌ترین اسیدها می‌باشد.

استفاده آزمایشگاهی از کلریدریک اسید37 درصد

کلریدریک اسید37 درصد در آزمایشگاه برای مصارف مختلفی استفاده می‌شود که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تولید ترکیبات آلی و معدنی: تولید ترکیبات آلی مانند وینیل کلرید و دی کلرواتان برای پلی وینیل کلرید، بیسفنول، کربن فعال، اسید اسکوربیک برای پلی کربنات، به‌عنوان‌ مثال تولید بسیاری از مواد شیمیایی. تولید ترکیبات معدنی مانند کلرید آهن و پلی آلومینیوم کلرید.

خطرات کلریدریک اسید 37 درصد

کلریدریک اسید 37 درصد اثر خورنده برگشت‌ ناپذیری بر بافت‌های انسان دارد. این اسید باعث آسیب به اندام‌های تنفسی، چشم، پوست و روده می‌شود. هنگام استفاده از این اسید در آزمایشگاه حتماً از عینک، دستکش و ماسک مخصوص استفاده کنید.

در میان شش اسید قوی مورد استفاده در شیمی، اسیدکلریدریک یک اسید مونوپروتیک است که نمی‌تواند در واکنش‌های اکسیداسیون و کاهش تداخل ایجاد کند. این‌یکی از قوی‌ترین اسیدهایی است که می‌توان با آن کار کرد.

اگر چه اسیدی است، اما از یک یون کلرید غیرفعال و سمی تشکیل‌شده است. محلول‌های اسید هیدروکلریک باقدرت متوسط ​​پایدار هستند و در فضا متمرکز می‌مانند. این خاصیت که به‌عنوان یک ماده خالص وجود دارد، اسیدکلریدریک را به اسیدی بسیار قوی تبدیل می‌کند.

کلریدریک اسید در محلول‌های تا 38 درصد تولید می‌شود و عملکرد بالا تا 40 درصد قابل‌ دستیابی است، اما میزان نگهداری بسیار بالا است، ذخیره‌سازی و استفاده نیاز به حفاظت اضافی مانند فشرده‌ سازی و یخ‌ زدگی دارد. بنابراین بخش بزرگی از کارخانه تولیدی 30 تا 35 درصد است که بهترین حالت تعادل حمل‌ و نقل و از دست دادن تولید از طریق ذخیره‌ سازی است.

معرفی کلریدریک اسید 37 درصد

تولید اسید کلریدریک صنعتی:

اسید کلریدریک از حل کردن کلرید هیدروژن در آب تولید می‌شود. هیدروژن کلرید را می‌توان به روش‌های مختلفی تولید کرد، بنابر این اسید کلریدریک پیش سازهای زیادی دارد. تولید در مقیاس بزرگ اسید کلریدریک اغلب با تولید در مقیاس صنعتی مواد شیمیایی دیگر مانند فرآیند کلرآلکالی که هیدروکسید، هیدروژن و کلر تولید می‌کند، ترکیب می‌شود که از دومی می‌توان برای تولید اسید هیدروکلریک صنعتی استفاده کرد.

قیمت کلریدریک اسید37 درصد در آزمایشگاه

تولید، نگهداری و استفاده از اسیدکلریدریک آزمایشگاهی نیاز به ملاحظات اضافی مانند دمای پایین و فشار بالا دارد، بنابراین قیمت آن در بازار متفاوت است. با این‌ حال، ما هم کیفیت بالا و هم قیمت‌های مقرون‌ به‌ صرفه را برای مشتریان خود در نظر گرفته‌ایم.

جهت اطلاع از قیمت‌ها و خرید فرم زیر را تکمیل نمایید.

"*" indicates required fields

موارد استفاده از اسید کلریدریک:

  • در خانه‌ها، اسید کلریدریک رقیق اغلب به‌عنوان یک عامل تمیز کننده استفاده می‌شود.
  • در بسیاری از فرآیندهای صنعتی مانند پالایش فلزات استفاده می‌شود.
  • برای ساخت چرم استفاده می‌شود.
  • رزین‌های تبادل یونی با مبدل‌های یونی اسید هیدروکلریک باکیفیت بالا اصلاح می‌شوند و برای حذف کاتیون‌ها از رزین‌ها استفاده می‌شود.
  • برای تهیه نمونه برای آنالیزهای شیمیایی استفاده می‌شود.
  • به‌طور صنعتی برای پردازش فولاد، ماده انتخابی برای پل‌های معلق و ماشین‌ها و کامیون‌ها استفاده می‌شود.
  • این ماده همچنین برای حفظ سطح pH بهینه در آب استخر و برای ساخت باتری، دستگاه فتوکپی و آتش‌بازی استفاده می‌شود.

در صنایع غذایی از اسیدکلریدریک 37 درصد به‌عنوان افزودنی غذایی استفاده می‌شود و در تولید ژلاتین و فرآوری شکر استفاده می‌شود. همچنین در فرآوری انواع غذاها مانند شربت ذرت، نوشابه، بیسکویت، کلوچه، سس کچاپ، غلات و سایر غذاها استفاده می‌شود. این ماده به‌عنوان یک ماده اسیدی در سس‌ها، سبزی‌ها و کنسروها برای افزایش طعم و کاهش فساد استفاده می‌شود.

از آن برای ایجاد یک محیط اسیدی برای دستگاه‌های کاغذی میکروسیال استفاده می‌شود، بااین‌حال، این اسید برای آب خشک بی‌فایده است زیرا اسید کلریدریک کاملاً تبخیر می‌شود و هیچ باقیمانده‌ای باقی نمی‌گذارد.

هنگامی‌ که کلریدریک اسید 37 درصد با سنگ‌ آهک واکنش می‌دهد، کلرید کلسیم تولید می‌کند که نوعی نمک است که در جاده‌های یخ زده استفاده می‌شود. کلرید کلسیم در تولید مواد غذایی به‌عنوان تثبیت‌کننده و غلیظ کننده در محصولات پخته‌شده و به‌عنوان یک عامل ضد باکتری استفاده می‌شود.

اسید هیدروکلریک در تولید کلریدها، برای تصفیه سنگ معدن در تولید قلع و تانتالیوم، به‌منظور تمیز کردن محصولات فلزی نیز کاربرد دارد.

اطلاعات تکمیلی محصول
فرمول شیمیایی HCl

فرمول مولکولی

HCl
جرم مولکولی 36.46 g/mol
چگالی 1.17 g/cm3 (20°C)
چگالی حجمی 1.169 kg/L
دمای ذوب −36 °C
دمای جوش 71 °C
درصد خلوص 37 %
شرایط نگهداری store at +2 °C to +25 °C
حلالیت انحلال پذیر در آب
گرید extra pure
رنگ colourless
شکل ظاهری مایع

کارآمد طب

 

معرفی شرکت کارآمد طب

شرکت کارآمد طب به پشتوانه بیش از ربع قرن سابقه فعالیت درزمینهٔ واردات و توزیع فرآورده‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی در زمره یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین مراکز تأمین‌کننده فعال در این حوزه شناخته می‌شود. به اعتبار نمایندگی انحصاری چندین برند جهانی معتبر درزمینهٔ تولید فرآورده‌های آزمایشگاهی و گستردگی و تنوع کالاهای مورد عرضه، مورد اعتماد تعداد کثیری از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور می‌باشد که به‌اختصار، به مواردی چند از نمایندگی‌های این شرکت اشاره می‌گردد

نماینده انحصاری مواد شیمیایی آزمایشگاهی کارلو اربا Carlo Erba – فرانسه

نماینده انحصاری محیط های کشت و محصولات میکروبیولوژی کروم آگار CHROMaga – فرانسه

نماینده انحصاری محیط های کشت و محصولات میکروبیولوژی لیوفیلکم Liofilchem – ایتالیا

نماینده انحصاری محیط های کیت های تشخیص پسماند سموم و آنتی بیوتیک در مواد غذایی NBGen چین

وارد کننده مجاز مواد شیمیایی آزمایشگاهی و محصولات میکروبیولوژی مرک Merck – آلمان

8 فکر در مورد “ معرفی کلریدریک اسید 37 درصد

  1. رضا پیوندی گفت:

    چگونه می‌توانم کلریدریک اسید 37 درصد را سفارش دهم؟

    1. برای سفارش کلریدریک اسید 37 درصد، شما می‌توانید با تماس با شرکت ما سفارش خود را اعلام کنید و سفارش دهید.

      https://karamadteb.com/wp-content/uploads/2023/08/call-us-karamadtebir.webp

  2. پروین رهنما گفت:

    چگونه می‌توانم مقدار مناسب کلریدریک اسید 37 درصد را برای یک راکتور شیمیایی تعیین کنم؟

    1. تعیین مقدار مناسب کلریدریک اسید 37 درصد برای یک راکتور شیمیایی وابسته به نوع آزمایش، شرایط شیمیایی، و مقدار مورد نیاز اسید است. برای تعیین مقدار دقیق، بهتر است با مهندس یا شیمی‌دان مشورت کنید و محاسبات لازم را انجام دهید.

  3. مرضیه سرپاس گفت:

    کلریدریک اسید 37 درصد خصوصیاتی دارد؟

    1. کلریدریک اسید 37 درصد، یک محلول اسیدی قوی است که تقریباً 37 درصد از وزن خود را تشکیل دهنده اسید هیدروکلریک (HCl) دارد. این محلول دارای خصوصیات اسیدی قوی است که می‌تواند برای تعدادی از کاربردهای شیمیایی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

  4. مژده ترکاشوند گفت:

    چگونه می‌توانم کلریدریک اسید 37 درصد را نگهداری کنم؟

    1. برای نگهداری کلریدریک اسید 37 درصد، باید آن را در محیط خنک و خشک نگه دارید. همچنین، باید در مکانی ایمن از دسترس کودکان و حیوانات قرار دهید. از مخزن‌ها و بطری‌های مناسب برای ذخیره و نگهداری آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *