کروم آگار

قیمت محیط کشت کروم آگار ای کلی (E.Coli) | موجودی 1402

کروم آگار ای کلی

محیط کشت کروم آگار ای کلی یک محیط برای شناسایی و جداسازی باکتری به همین نام و دارای سویه های مختلف است.

خرید تضمینی محیط کشت کروم آگار ای کلی

محیط کشت کروم آگار ای کلی برای شناسایی و جداسازی نوعی باکتری به همین نام (E. coli) به کار می رود. E. coli اولین بار توسط تئودور اشریچ در سال 1885 از مدفوع کودک جدا شد و باکتری coli commune نام گرفت و بعداً این باکتری اشریشیا کلی نام گرفت. در حالی که قبلاً آن به عنوان فلور طبیعی روده حیوانات خون گرم و تنها در نقش شاخص آلودگی مدفوع در نظر می گرفتند. در حقیقت وجود و ماهیت E. coli با کشف انواع عوامل بیماری زا تغییر کرده است. این باکتری حتی می تواند منجر به مرگ انسان و حیوان شود.

یکی از مهم ترین پاتوژن های غذایی که امروزه شناخته شده است، E. coli O157:H7 است که سویه خاصی از این باکتری می­باشد. اگرچه آنها در مقایسه با سالمونلا اپیدمی های بسیار کمتری ایجاد می کنند، اما مکانیسم های آلودگی سویه های E. coli انتروویروس بیشتر از سویه های سالمونلا شناخته شده است. سویه های باکتریایی EHEC آن که باعث ایجاد اپیدمی شد، در بهار 2011 در آلمان آغاز شد و همه کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار داد.

آشنایی بیشتر با باکتری E. coli و سویه های مختلف آن

coli که عضوی از زیر گروه کلیفرم های مدفوعی است از گروه باکتری های کلیفرم خانواده Enterobacteriaceae محسوب می­شود. این نوع باکتری یک باکتری گرم منفی، غیر هوازی اختیاری، بدون اسپور و میله ای شکل است که به راحتی شناسایی می شود. علاوه بر این ویژگی های معمول خانواده Enterobacteriaceaeها، این باکتری به عنوان عضوی از گروه کلیفرم، در دمای 37 درجه سانتیگراد و پس از 48 ساعت انکوباسیون از لاکتوز گاز تولید می کند و به عنوان عضو زیر گروه کلیفرم های مدفوعی، از لاکتوز در EC گاز تشکیل می دهد.

کروم آگار ای کلی

دمای مطلوب رشد این نوع باکتری 37 درجه سانتیگراد و pH بهینه رشد آن 7.2 است. همه سویه های این نوع باکتری گلوکز را کاتابولیز می کنند تا اسید، لاکتوز مثبت، ایندول مثبت، متیل رد مثبت، Voges-Proskauer منفی و سیترات منفی تشکیل دهند.

در مورد استفاده از محیط کشت کروم آگار ای کلی برای از بین بردن سویه های مختلف این نوع باکتری بهتر است بدانید که سویه های مختلف E. coli با توجه به خواص آنتی ژنی متفاوت­شان به دسته های مختلف تقسیم می­شوند. در حالی که بیشتر آنها فلور طبیعی روده حیوانات خونگرم و بی ضرر هستند، برخی از سویه ها و سروتیپ های آن اثرات بیماری زایی را برای انسان و حیوانات نشان می دهند.

این باکتری یک عامل کلی باسیلوز است که می تواند خسارات اقتصادی قابل توجهی به خصوص در گوساله ها، بره ها، خوک ها و جوجه ها ایجاد کند. ورم پستان در گاوها، التهاب کیسه هوا و کلی گرانولوما در طیور و عفونت ادراری در گربه ها و سگ ها از عفونت های شایع ناشی از E. coli هستند. E. coli باعث عفونت های صفراوی و مجاری ادراری، مننژیت، سپتی سمی، تصلب شرایین، عفونت زخم سندرم همولیتیک اورمیک (HUS)، بیماری های مختلف ایمنی و آبسه کبدی در انسان می شود.

بوم شناسی باکتری E. coli برای شناسایی توسط محیط کشت کروم آگار ای کلی

منبع طبیعی انواع سویه های E.coli سیستم روده حیوانات خونگرم است. بر این اساس، آنها با مدفوع این حیوانات به خاک، آب و در نتیجه به کل محیط گسترش می یابند. آنها می توانند به راحتی شیر و گوشت را در طی فرآیندهای شیردوشی و کشتار آلوده کنند.

سویه های مختلف این باکتری اغلب در بسیاری از غذاها به دلیل شرایط نامناسب بهداشتی یافت می شوند. نظرات مختلفی در مورد اکولوژی E. coli O157:H7 وجود دارد. در حالی که ادعا می شود این باکتری “فرار آزمایشگاهی” است، مطالعات مختلف نشان داده است که این باکتری در مدفوع گاوهای شیری به طور قابل توجهی بیشتر از سایرین است.

کروم آگار ای کلی

همچنین نشان داده شده است که طیور منبع اصلی ایجاد سویه E. coli O157: H7 این نوع باکتری هستند. واضح است که سویه های مختلف این نوع باکتری با مدفوع دفع می­شوند. با این حال E. coli O157:H7 در مدفوع گاوهای شیری به مدت 70 روز در دمای 5 درجه سانتیگراد زنده می ماند. با توجه به این یافته، نشان داده شده است که مدفوع گاو یک ناقل بالقوه برای انتشار E. coli O157:H7 به گاو، غذا و محیط زیست است. بنابراین مدفوع گاو باید در طویله و گاوداری­ها به خوبی کنترل شود.

بیماری زایی، درمان و سویه­های مهم باکتری E. coli

بیماری زایی اصلی­ترین عامل تلاش برای شناسایی و حذف سویه‌­های مختلف این نوع باکتری توسط محیط کشت کروم آگار ای کلی است. بیماری­های منتقله از غذا ناشی از سویه های اسهالی E. coli (DEC) دارای اهمیت بالینی، بهداشت عمومی و اقتصادی هستند. این سویه‌ها انتر ویرولانس E. coli (EEC) نیز نامیده می‌شوند. اگرچه صدها سویه مختلف E. coli وجود دارد، اما تعداد سویه های بیماری زای آن حدود 30 سویه می­باشد.

با این حال، تخمین زده می شود که هزینه های درمان و از دست دادن نیروی کار 10000 تا 20000 عفونت ناشی از سویه E. coli O157:H7 تنها در ایالات متحده سالانه 229-610 میلیون دلار باشد.

کروم آگار ای کلی

سویه ETEC این نوع باکتری عامل اصلی اسهال در کودکان در کشورهای در حال توسعه است. این سویه همچنین اغلب باعث اسهال مسافرتی می­شود. به همین دلیل، بیماری ناشی از آن به عنوان گاستروانتریت یا اسهال مسافرتی تعریف می­شود. سویه های ETEC یک یا چند انتروتوکسین مقاوم به حرارت (Heat Stabile Toxin =ST) و حساس به حرارت (Heat Labile Toxin =LT) تولید می­کنند.

در حالی که STها به 15 دقیقه عملیات حرارتی در دمای 100 درجه سانتی گراد و اسیدی مقاوم هستند، LT ها با 30 دقیقه عملیات حرارتی در دمای 60 درجه سانتی گراد از بین می روند و به اسید حساس هستند. این سموم باعث ایجاد اسهال آبکی می شوند که خفیف تر از وبا است اما هنوز شدت زیادی دارد. گرفتگی شکم، تب خفیف، حالت تهوع و بی حالی از علائم معمول آن هستند.

کارآمد طب

قیمت کروم آگار ای کلی

قیمت محیط کشت کروم آگار ای کلی بسته به برند شرکت تولید کننده آن متفاوت است. برای داشتن خریدی ایمن در تهیه انواع محیط کشت ها و سایر مواد شیمیایی بهتر است از کارشناسان شرکت کارآمد طب مشاوره رایگان دریافت کنید.

ما در شرکت کارآمد طب بهترین و معتبرترین برندهای انواع محیط شیمیایی را با تضمین اصالت برند ارائه می­کنیم. کارشناسان کادر پشتیبانی ما قیمت هر محصول را پیش از خرید به خریداران اعلام می کنند. بهتر است در مورد استعلام قیمت درست قبل از ثبت سفارش خرید اقدام کنید. چرا که قیمت انواع مواد شیمیایی و محیط کشت ها بسته به عوامل مختلفی دچار نوسان می­شوند.

"*" indicates required fields

خرید کروم آگار ای کلی

برای خرید کروم آگار ای کلی می توانید سفارش خرید خود را هم به صورت پر کردن فرم و هم به صورت تلفنی به ثبت برسانید. خرید با استفاده از فرم، مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی با مراجعه به وب سایت مجموعه ما برای شما تسهیل شده است. خرید به صورت تلفنی تا حد زیادی در زمان و هزینه های شما صرفه جویی می کند. کارشناسان کادر پشتیبانی ما علاوه بر ثبت سفارشات در زمینه پاسخگویی به پرسش های کاربران پیش از خرید نیز ارائه خدمات می کنند. پژوهشگران و آزمایشگاه های زیر مجموعه علم میکروبیولوژی اصلی ترین خریداران این نوع محیط کشت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *