کروم آگار

محیط کشت کروم آگار استاف اورئوس | خرید و استعلام قیمت 1402

محیط کشت کروم آگار استاف اورئوس | خرید و استعلام قیمت

کروم آگار استاف اورئوس یک محیط کشت بسیار کاربردی برای شناسایی نوع خاصی از باکتری ها به همین نام است.

نکات مهم خرید محیط کشت کروم آگار استاف اورئوس

کروم آگار استاف اورئوس یک محیط کشت مخصوص برای شناسایی و جداسازی این نوع باکتری است. استاف اورئوس (استافیلوکوک) که نوعی میکروارگانیسم آسیب رسان است به راحتی با استفاده از محیط کشت مخصوص این نوع باکتری شناسایی و جداسازی می شود. این نوع باکتری که به صورت خوشه انگور در زیر میکروسکوپ ظاهر می شود در اغلب محیط های عمومی یافت می گردد. تشکیل کلونی­­های رنگارنگ این نوع باکتری می­تواند باعث مننژیت، سپتی سمی، زخم های ملتهب و روماتیسم مفاصل در انسان شود. برخی سویه‌های آن با ترشح انتروتوکسین‌ها در مواد غذایی باعث بیماری‌های ناشی از مسمومیت می‌شوند.

اهمیت شناسایی و جداسازی استاف اورئوس توسط محیط کشت کروم آگار مربوط به آن

شناسایی و جداسازی این نوع باکتری توسط کروم آگار استاف اورئوس اهمیت بسیار زیادی از جهات مختلف دارد. استافیلوکوکوس اورئوس بیشتر در بافت مخاطی پوشاننده حفره بینی و گلو یافت می­شود. این نوع باکتری به طور گسترده در پوست، صورت، دست ها و بازوها و همچنین در مدفوع انسان و حیوانات، به ویژه در زخم های آبسه، آکنه و کورک یافت می گردد.

استافیلوکوکوس اورئوس یکی از فلورهای غالب محیط در ترشحات گلو است و مشخص شده است که 20 درصد سویه های جدا شده از آن انتروتوکسین تولید می کنند. به عبارت دیگر، بسیاری از گونه­های استافیلوکوک از جمله استافیلوکوکوس اورئوس، فلور طبیعی انسان و حیوان هستند و زیستگاه طبیعی این باکتری­ها بدن انسان و حیوان می­باشد.

استافیلوکوکوس اورئوس یکی از مهم ترین علل ورم پستان در دام­های شیری است. بر این اساس، اغلب در شیر حیوانات مبتلا به ورم پستان یافت می شود. استافیلوکوکوس اورئوس همچنین می تواند از شیردوش به شیر منتقل شود. در مسمومیت های غذایی مشخص شده است که مهمترین عامل آلودگی غذا به استافیلوکوکوس اورئوس خود انسان می­باشد.

در این مورد افراد به عنوان ناقل عمل می کنند و این باکتری را به افراد دیگر و مواد غذایی منتقل می­نمایند. به همین ترتیب، جداسازی آسان باکتری­ها از هوا، گرد و غبار، فاضلاب و آب نشان می دهد که منابع زیادی برای آلودگی مواد غذایی وجود دارد.

حیات و رشد این نوع باکتری

در استفاده از کروم آگار استاف اورئوس به عنوان محیط کشت برای جداسازی این نوع باکتری آشنایی با شرایط حیات و رشد آن اهمیت زیادی دارد. استاف اورئوس از جمله باکتری های گرم مثبت، بدون هاگ، غیر متحرک، کاتالاز مثبت، بی هوازی اختیاری و مزوفیل محسوب می­شود. در حالی که دمای رشد آن 6-46 (و در حالت بهینه 30-37) درجه سانتی گراد است، دمای مورد نیاز برای تشکیل سم توسط آن 10-48 درجه سانتی گراد می­باشد. این نوع باکتری بین محدوده pH 4.0-9.3 (در حالت بهینه 7.0-7.5) به منظور ایجاد سموم فعالیت می کند.

کمترین PH مورد نیاز برای ادامه حیات این نوع باکتری 4.9- 5.1 است. مقاومت حرارتی پایینی دارد. سویه‌­های مختلف این نوع باکتری همچنین در برابر مواد شیمیایی مانند نمک، تلوریت، کلرید جیوه، سدیم آزید و برخی آنتی بیوتیک ها مانند نئومایسین و پلی میکسین مقاوم هستند. این باکتری به راحتی در حضور 10% NaCl به توسعه خود ادامه می دهد. مشخص شده است که برخی از سویه های آن می­توانند در حضور 20 درصد NaCl رشد کنند.

بیماری زایی باکتری استاف اورئوس

بیماری ناشی از مسمومیت غذایی ایجاد شده توسط استافیلوکوکوس اورئوس یکی از شایع ترین گاستروانتریت ها در سراسر جهان است. تخمین زده می شود که سهم مسمومیت با استافیلوکوک در بین بیماری های میکروبیولوژیکی مواد غذایی بسته به هر کشور 15 تا 40 درصد باشد. سویه های مختلف استافیلوکوکوس، پتانسیل تولید انتروتوکسین هایی را دارند که باعث گاستروانتریت در انسان می شوند.

انتروتوکسین های استافیلوکوکی متعلق به گروه بزرگی به نام سموم پیروژنیک (PT) هستند. استرپتوکوک پیوژنز که متعلق به همین گروه است، سمی شبیه به انتروتوکسین استافیلوکوک تولید می­کند. علائم آن تقریباً 4 ساعت پس از مصرف غذا ظاهر می شود. این دوره ممکن است بین 0.5-7.0 ساعت متغیر باشد. علائم بیماری شامل استفراغ و اسهال است. در این مورد حالت تهوع، خستگی، تعریق و حتی کاهش دمای بدن نیز ممکن است مشاهده شود. حتی مصرف 0.1-0.2 میلی گرم از این نوع باکتری می­تواند باعث ایجاد مسمومیت شود.

لازم به ذکر است برای اینکه مسمومیت با استافیلوکوکوس اورئوس ایجاد شود، این باکتری باید روی غذا تکثیر شود و تعداد سلول ها را به تعداد 105-106 CFU/g یا بیشتر افزایش دهد. وقتی به این عدد رسیدید، این سم در دوزهایی تولید می شود که می تواند باعث مسمومیت روی غذا گردد. جدای از این، آنتریت استافیلوکوکی در نوزادان نه تنها با مصرف انتروتوکسین موجود در غذا، بلکه با عفونت باکتریایی نیز ظاهر می شود.

کارآمد طب

قیمت کروم آگار استاف اورئوس

با توجه به خطراتی که این نوع باکتری می تواند داشته باشد، استفاده از محیط کشت کروم آگار استاف اورئوس برای جداسازی آن ضروری است. این جداسازی در انواع آزمایشگاه های آموزشی و تحقیقاتی انجام می پذیرد. به همین سبب خریداران اصلی این محیط کشت آزمایشگاه های تحقیقاتی علومی چون میکروبیولوژی، شیمی، زیست شناسی جانوری، دامپزشکی، پزشکی و … هستند. تمامی این افراد و مجموعه ها همواره تمایل دارند بهترین مواد شیمیایی را تهیه و برای گرفتن دقیق ترین نتایج به کار گیرند.

قیمت محیط کشت های مخصوص جداسازی باکتری استاف اورئوس در برندهای مختلف متفاوت است. اغلب خریداران در این مورد به دنبال برندهای تولید کننده معتبر هستند. این برندها غالبا محصولات خود را با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب عرضه می کنند. یکی از معروف ترین برندها در زمینه خرید و فروش انواع محیط های کشت برند کروم آگار است. این برند محصولات خود را با کیفیت بالا عرضه کرده و به یکی از شناخته شده ترین برندها در میان محققان تبدیل گشته است. افراد علاقمند به خرید محصولات برند کروم آگار اغلب به دنبال یافتن مجموعه های معتبری هستند که بتوانند محیط های کشت مورد نیاز خود را به صورت ایمن خریداری کنند.

"*" indicates required fields

خرید کروم آگار استاف اورئوس

جهت خرید کروم آگار استاف اورئوس می توانید به خدمات ما در مجموعه کارآمد طب، به عنوان نماینده عرضه محیط کشت های کروم آگار اطمینان کنید. کارشناسان کادر پشتیبانی ما علاوه بر ثبت سفارشات خرید در زمینه راهنمایی پیش از خرید نیز به کاربران خدمات ارائه می کنند. علاوه بر عرضه انواع محیط کشت ها در برندهای معتبر، ما در کارآمد طب کار شما را برای خرید ایمن انواع مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی نیز آسان می کنیم.

 

علاوه بر انواع محیط کشت کاربردی همچون کروم آگار استاف اورئوس می توانید سایر مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی را نیز از مجموعه ما خریداری کنید. مواد شیمیایی مختلف با توجه به گرید یا درجه خلوص و برند شرکت تولید کننده قیمت گذاری می شوند. ما سعی کرده ایم با رساندن مستقیم محصولات به دست خریداران هر ماده شیمیایی را با قیمت اصلی به فروش برسانیم.

در صورت خرید از واسطه های بازار علاوه بر پرداخت هزینه اصلی محصول متحمل پرداخت سود واسطه ها نیز خواهید شد. در حالی که با خرید از مجموعه های معتبر می توانید انواع مواد شیمیایی را با خیال آسوده از کیفیت اورجینال و قیمت مناسب محصول خریداری کنید. توصیه می شود که برای استعلام قیمت هر ماده شیمیایی قبل از خرید آن اقدام نمایید. قیمت این مواد با توجه به عوامل مختلفی دچار نوسان می شوند. کارشناسان کادر پشتیبانی ما به هر سوال شما اعم از ارائه قیمت محصول قبل از خرید پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *