لیوفیلکم

خرید و قیمت تست بیولوژیک اتوکلاو

خرید و قیمت تست بیولوژیک اتوکلاو

تست بیولوژیک اتوکلاو

بررسی صحت تجهیزات آزمایشگاهی ازجمله تست بیولوژیک اتوکلاوها مهم است و باید به این نکته اشاره کرد که تجهیزات اتوکلاو ازنظر شیمیایی (کاغذی) و بیولوژیکی (کپسول) تائید شده است و برخی از روش‌های اعتبار سنجی اتوکلاو، ازجمله سنجش زیستی اتوکلاو، به‌طور خلاصه در زیر توضیح داده‌شده است.

هدف از استفاده از شاخص‌های شیمیایی و بیولوژیکی اطمینان از عملکرد صحیح تست بیولوژیک اتوکلاو می‌باشد. نشانگرهای شیمیایی سریع خوانده می‌شوند، اما معمولاً تضمین می‌کنند که دمای موردنظر رسیده است.

اما نشان نمی‌دهد که چه مدت در دمای موردنظر کار می‌کند و همچنین تائید نمی‌کند که آیا فرآیند استریلیزاسیون به‌درستی انجام‌شده است.

استفاده از شاخص‌های بیولوژیکی اتوکلاو (شاخص هایزیستی) رشد یا مهار اسپورهای باکتریایی (مقاومت بالا در برابر بخار و بخار پراکسید هیدروژن) را اندازه‌گیری می‌کند. البته خواندن این نوع اندیکاتورها زمان بیشتری می‌برد.

جهت اطلاع از قیمت‌ها و خرید فرم زیر را تکمیل نمایید.

"*" indicates required fields

شاخص‌های بیولوژیکی

سیستم‌های شاخص بیولوژیکی برای نشان دادن قابلیت اطمینان عملکرد اتوکلاو در کشتن میکروارگانیسم‌ها طراحی‌شده‌اند. در این روش، اثر واقعی اندازه‌گیری بر روی اسپورهای باکتری مقاوم را نشان می‌دهد. رایج‌ترین آن‌ها شاخص‌های بیولوژیکی خودکفا (SCBIs) هستند.

به‌این‌ترتیب، به‌طور خاص، اسپور ژئوباسیلوس استیروترموفیلوس در برابر بخار و پراکسید هیدروژن تبخیر شده مقاوم است و به همین دلیل اغلب برای آزمایش شاخص‌های بیولوژیکی استفاده می‌شود.

ویال‌های بیواندیکاتور حاوی اسپور B. stearothermophilus با قرار گرفتن در معرض دمای 121.1 درجه سانتی‌گراد به مدت 20 دقیقه غیرفعال می‌شوند و بنابراین به‌عنوان شاخص در نظر گرفته می‌شوند. با این نوع نشانگر هم‌دما و هم‌زمان تائید می‌شود.

سیستم‌های شاخص بیولوژیکی رایج شامل نوارهای اسپور است. این نوارها در شیشه‌های متوسط ​​یا کوچک بارنگ نشانگر پوشانده می‌شوند.

نشانگرها روی ناحیه‌ای قرار می‌گیرند که عقیم‌سازی آن سخت‌ترین است. (به‌عنوان‌مثال، خارجی‌ترین قسمت طبقه پایین اتوکلاو)

خرید و قیمت تست بیولوژیک اتوکلاو

پارامترهای بیولوژیکی (در داخل PCD) اغلب برای نظارت معمول، انطباق و کنترل بارهای فضایی استفاده می‌شود. PCD های حاوی BI و/یا پارامترهای شیمیایی باید در سخت‌ترین قسمت اتاق قرار داده شوند. در پارکینگ معمولاً در قسمت پایین نزدیک محل خروج قرار می‌گیرد. پس از تکمیل چرخه، PCD برداشته می‌شود و نمونه در انکوباسیون قرار می‌گیرد و نتایج BI پس از آزمایش خوانده می‌شود.

برای دانستن قیمت تست بیولوژیک اتوکلاو کافی است با کارشناسان کارآمد طب تماس بگیرید.

بررسی پیامدهای استفاده از شاخص بیولوژیکی

پس از اتوکلاو، اندیکاتور باید به مدت 2 تا 3 روز در دمای مشخص‌شده توسط سازنده انکوبه شود تا از شرایط رشد اسپور اطمینان و تأیید شود.

اگر اسپورهای داخل ویال تست عقیم نشده باشند و محتویات را کدر کنند، این بدان معناست که اعتبارسنجی ناموفق بوده و به این معنی است که باکتری‌ها مقاومت کرده‌اند و استریلیزاسیون انجام‌نشده است.

اگر هیچ اسپورباقی نماند و عقیم‌سازی کامل به‌درستی انجام شود، ویال تست روشن می ماند که نشان‌دهنده تأیید موفقیت‌آمیز است.

اگر نشانگر اتوکلاو رشد و استریلیزاسیون ناکافی را نشان دهد، اعتبارسنجی ناموفق بوده و تکرار می‌شود.

اگر دور دوم تأیید ناموفق باشد، درخواست خدمات تست بیولوژیک اتوکلاو بر اساس استاندارد EHS مطرح خواهد شد. تا زمانی که سرویس کامل نشده است، نباید از دستگاه استفاده کرد.

اتوکلاو تا زمانی که سرویس و تست اعتبار سنجی انجام‌نشده است، نباید استفاده شود.

نتایج خود را در یک چک‌لیست ثبت کنید.

شاخص‌های زیستی استریلیزاسیون پراکسید هیدروژن بخار شده

شاخص‌های بیولوژیکی نیز در نظارت بر فرآیندهای استریلیزاسیون هیدروژنی بخار (VHP) استفاده می‌شود. ضدعفونی‌کننده‌های پراکسید هیدروژن تبخیر شده اغلب شامل چرخه‌های متعددی هستند که برای عفیم کردن مؤثر انواع ابزار و تجهیزات جراحی طراحی‌شده‌اند، و شاخص بیولوژیکی برای عقیم‌سازی VHP باید برای هر چرخه استفاده معتبر باشد. شاخص‌های بیولوژیکی برای نظارت بر عقیم شدن پراکسید هیدروژن شامل شاخص‌های بیولوژیکی خود پایدار، کیت‌های تست یا کیت‌های چالش می‌باشد.

شاخص‌های شیمیایی

نشانگرهای شیمیایی در دمای معمولی اتوکلاو بخار که 121 درجه سانتیگراد است تغییر رنگ می‌دهند و این تغییر رنگ قابل‌تغییر نیست و اگر در عرض چند ثانیه به این دما برسد واکنش کیت قابل اصلاح نیست.

نشانگرهای شیمیایی تنها نشانه گرمای ورودی به تست بیولوژیک اتوکلاو را ثبت می‌کنند و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند. این نوع نشانگر معمولاً به‌صورت نوار کاغذی در اتوکلاو قرار می‌گیرد. نشانگرهای این نوع در انواع، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند که برخی از آن‌ها چند پارامتری هستند و دماهای متعددی را تنظیم می‌کنند.

شاخص‌های شیمیایی فقط برای نشان دادن این موضوع هستند که موجودات در طول چرخه زدایی کشته‌شده‌اند.

خرید و قیمت تست بیولوژیک اتوکلاو

کاربرد تست‌های بیولوژیک

آنچه در کاربرد نشانگرهای بیولوژیکی مهم است، شرایط و ضوابط استفاده است. به یاد داشته باشید که بهترین راه برای استفاده از دستگاه این است که هر بار که می‌خواهید از دستگاه استفاده کنید از شماره نشانگر استفاده کنید، البته می‌توانید حداقل هفته‌ای یک‌بار این کار را انجام دهید، اما کاری که باید انجام دهید این است که آن را در جای خنکی از اتاق و کامپیوتر قرار دهید.

نکته مهم این است که اگر یک دستگاه قابل کاشت در چرخه وجود دارد، حداقل باید از یک نشانگر بیولوژیکی برای اطمینان استفاده شود.

محل اتوکلاو سنجش زیستی باید در طبقه پایین و نزدیک در، بالای تخلیه باشد. لطفاً توجه داشته باشید که این سایت بحرانی است و شرایط خوبی برای استریلیزاسیون ندارد.

نحوه استفاده از تست بیولوژیک اتوکلاو

تاریخ، شماره دستگاه و زمان استریل شدن را روی برچسب لیوان بنویسید.

هر ویال را با یک برچسب شیمیایی برچسب بزنید یا آن را در یک کیت آزمایش آماده یا PCD قرار دهید (تعریف PCD بسته به نوع مدار مانند N، S و B کلاس متفاوت است).

پس از چیدمان نشانگر (ها) و دستگاه ها، چرخه کار دستگاه را طبق دستورالعمل سازنده شروع کنید (PCD را در قسمت سرد اتاق که به‌طور پیش‌فرض پایین‌ترین طبقه چمبر است، بالاتر از نقطه خروج بخار قرار دهید).

در پایان چرخه استریلیزاسیون، ویال (ها) را از بسته بندی خارج کنید و اطمینان حاصل کنید که نشانگر روی برچسب هر ویال قهوه‌ای می‌شود. ازآنجایی‌که نشانگر گرم و تحت‌فشار است، 10 دقیقه صبر کنید و سپس به‌آرامی آمپول داخلی را با فشار دست بشکنید یا از کاتر ویال استفاده کنید و آن را با قسمت پلاستیکی بالای آن در انکوباتور قرار دهید (توصیه می‌شود نشانگر بیولوژیکی کمتر از 8 ساعت انکوبه شود).

به مدت 24 ساعت در انکوباتور با دمای 55 تا 62 درجه سانتیگراد قرار دهید.

برای خرید تست بیولوژیک اتو کلاو می توانید به وبسایت کارآمد طب مراجعه کنید.

معرفی شرکت کارآمد طب

شرکت کارآمد طب به پشتوانه بیش از ربع قرن سابقه فعالیت درزمینهٔ واردات و توزیع فرآورده‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی در زمره یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین مراکز تأمین‌کننده فعال در این حوزه شناخته می‌شود. به اعتبار نمایندگی انحصاری چندین برند جهانی معتبر درزمینهٔ تولید فرآورده‌های آزمایشگاهی و گستردگی و تنوع کالاهای مورد عرضه، مورد اعتماد تعداد کثیری از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور می‌باشد که به‌اختصار، به مواردی چند از نمایندگی‌های این شرکت اشاره می‌گردد

نماینده انحصاری مواد شیمیایی آزمایشگاهی کارلو اربا Carlo Erba – فرانسه

نماینده انحصاری محیط های کشت و محصولات میکروبیولوژی کروم آگار CHROMaga – فرانسه

نماینده انحصاری محیط های کشت و محصولات میکروبیولوژی لیوفیلکم Liofilchem – ایتالیا

نماینده انحصاری محیط های کیت های تشخیص پسماند سموم و آنتی بیوتیک در مواد غذایی NBGen چین

وارد کننده مجاز مواد شیمیایی آزمایشگاهی و محصولات میکروبیولوژی مرک Merck – آلمان

6 فکر در مورد “ خرید و قیمت تست بیولوژیک اتوکلاو

  1. محمدمهدی محمدی گفت:

    تست بیولوژیک اتوکلاو چیست و کجا استفاده می‌شود؟

    1. تست بیولوژیک اتوکلاو، تستی است که در آزمایشگاه‌ها و صنایع مختلف برای اطمینان حاصل کردن از کارایی و عملکرد صحیح اتوکلاوها (دستگاه‌های آب‌بخار) استفاده می‌شود. این تست‌ها برای کنترل بهداشت و جلوگیری از آلودگی و پخش عوامل آلوده‌کننده در اثر استفاده از اتوکلاوها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این تست‌ها، از مواد بیولوژیک مانند اسپورهای باکتریایی استفاده می‌شود که پس از اتوکلاو کردن، نتایج تست برای اطمینان از به‌منظور کشت و رشد آنها ارزیابی می‌شود. این تست‌ها به کنترل کیفیت و اعتبار اتوکلاوها کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که اتوکلاوها به‌طور کامل میکروب‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برند و فرآیند آماده‌سازی مواد آزمایشگاهی یا درمانی به‌درستی انجام شده است.

  2. علیرضا طراوتی گفت:

    چرا تست بیولوژیک اتوکلاو برای آزمایش‌های اتوکلاوها استفاده می‌شود؟

    1. تست بیولوژیک اتوکلاو به دلیل اهمیت کنترل کیفیت و اطمینان از عملکرد صحیح اتوکلاوها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتوکلاوها دستگاه‌های مهم در آزمایشگاه‌ها و صنایع مختلف هستند که برای اتوکلاو کردن و ضدعفونی کردن ابزارها و محصولات به کار می‌روند. با انجام تست بیولوژیک اتوکلاو، اطمینان حاصل می‌شود که اتوکلاو به‌طور کامل و موثر میکروب‌ها و اسپورهای باکتریایی را از بین برده است و فرآیند آماده‌سازی مواد آزمایشگاهی یا درمانی به‌درستی انجام شده است. این تست‌ها به حفظ بهداشت و جلوگیری از آلودگی و پخش عوامل آلوده‌کننده در اثر استفاده از اتوکلاوها کمک می‌کنند و نقش بسیار مهمی در کنترل کیفیت آزمایشگاه‌ها و صنایع دارند.

  3. مریم کشتمند گفت:

    تست بیولوژیک چرا اهمیت دارد؟

    1. تست بیولوژیک اتوکلاو، یک فرآیند کنترل کیفیت مهم است که در آزمایشگاه‌ها و صنایع مختلف برای اطمینان از عملکرد صحیح اتوکلاوها (دستگاه‌های آب‌بخار) استفاده می‌شود. اتوکلاوها برای اتوکلاو کردن و ضدعفونی کردن ابزارها و محصولات به کار می‌روند. تست بیولوژیک اتوکلاو با استفاده از اسپورهای باکتریایی، به کشت و رشد آنها بعد از اتوکلاو کردن می‌پردازد. اطمینان از مردودیت کامل اتوکلاوها از نظر کشت و رشد این اسپورها مهم است زیرا موثر بودن اتوکلاو در نابودی میکروب‌ها و ویروس‌ها برای حفظ بهداشت و جلوگیری از آلودگی ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *